Zimowy płyn do spryskiwaczy. Jaki będzie najlepszy dla naszego auta?
Zacznijmy od tego czym różnią się od siebie zimowy i letni płyn do spryskiwacza. Na pierwszy rzut oka widać, że wyglądem, rozmiarem i ceną. Jednak największe znaczenie ma skład. To dzięki niemu zimą płyn dedykowany do tej pory roku nie zamarza nam w zbiorniku i na szybie. Daje nam dobra widoczność, a zbiornik nie ulega zniszczeniu. Najważniejszy czynnik przy zakupie na jaki musimy zwrócić uwagę to temperatura krystalizacji cieczy. Powinna być minimum -20 stopni Celsiusza.
Jakie powinien spełniać funkcję zimowy płyn do spryskiwacza?
Przede wszystkim powinien usuwać zabrudzenia i pozostałości z szyby auta. Usunąć śnieg czy sól, który dużo częściej pojawia się zimą na szybach naszych aut. Nie powinien zbytnio niszczyć piór naszych wycieraczek powodując mniejsze tarcie. Co bardzo istotne nie powinien zamarzać gdy spryskamy nim szybę w aucie. To bardzo istotne z założenia, które mają poprawić komfort jazdy oraz bezpieczeństwo. Ważną funkcją dla zarówno zimowego jak i letniego płynu jest by był on bezpieczny dla samochodu jest nie ingerowanie w karoserie czy gumowe uszczelki auta. Na końcu warto też zwrócić uwagę czy nie jest dla nas drażniący.
Zimowy płyn do spryskiwaczy. Jaki jest jego skład?
Podstawą jest oczyszczona woda i alkohol, który powinien stanowić około 1/3 zawartości. Pozostałe składniki to środki powodujące zapobieganie się pienieniu tak by dobrze dało go się rozprowadzić na szybie bez ryzyka spowodowania wypadku. Następnie środki przeciw antygrzybiczne i regulujące ph. Stopują rozwój grzybów i możliwość uszkodzenia karoserii. Najmniej istotny składnik to aromaty odpowiedzialne za bardziej przyjemny odbiór przez nas zapachu płynu. Jakość tych składników przekładająca się na jakość całego płynu i wysokość ceny. Jest on jednak na tyle ważny w naszym samochodzie, że warto przeznaczyć trochę więcej pieniędzy na lepszy płyn.
Czy można mieszać zimowy płyn do spryskiwacza z letnim?
Po sezonie zimowym mamy często jeszcze trochę w zbiorniku auta zimowy płyn do spryskiwaczy. Część kierowców zastanawia się czy może do niego dolać płyn letni. Tak oczywiście nie spowoduje to negatywnych skutków. Jednak odwrotna sytuacja przy dolaniu zimowego do letniego przy minusowych temperaturach może on nie zadziałać na szybie prze zamrożenie nawet w samym zbiorniku. Co w przypadku skończenia się płynu zimowego i braku dostępu do następnego? Jeśli na dworze nie mamy ujemnej temperatury lub nie jest ona zbyt niska możemy ogrzać samochód w garażu. W przypadku braku takiej możliwość rozgrzać silnik i oczyścić szybę. Następnie dolać wody najlepiej demineralizowanej( zmniejszy osadzanie się kamienia w układzie w porównaniu do zwykłej wody) w ilości nie za dużej i kontynuować jazdę. Następnie podjechać do najbliższego miejsca z dostępem do płynu i uzupełnić. Jeśli w zbiorniku zostało jeszcze sporo wody spróbujmy ją w jak największym stopniu wypsikać poprzez spryskiwacze. Następnie dolewamy płyn zimowy. Jeśli przed dolaniem wody będzie trochę wody to osłabi działanie płynu. Dlatego ważne by na początku na bieżąco uzupełniać ubytek płynu tak by zawartość wody była coraz mniejsza. Szeroki wybór płynów do spryskiwaczy zarówno zimowych jaki i letnich znajdziemy w sklepie vipdystrybucja.pl